نمایشگاه پژوهش و فناوری قم 1401

سرفصل های محتوا

افتتاح بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان قم در 13 آذرماه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم برگزار گردید.

در این نمایشگاه پژوهش فناوری قم به نوعی، هم عرضه و هم تقاضای فناوری انجام شد و شرکت های دانش بنیان و فناور علاوه بر ارائه دستاوردهای خود آمادگی دریافت نیازهای صنایع و تولیدکنندگان را داشته و حتی پژوهشگران و دانشگاه ها نیز می توانند از نیازهای پژوهشی بازدیدکنندگان مطلع شده و همکاری نمایند.

بازدید عموم مردم نیز از نمایشگاه بسیار تاثیر گذار بود چرا که با توانمندی های شرکت های بومی و جوانان استان آشنا می شوند و خودباوری که امروز نیاز جامعه ماست تقویت می شود.

استان قم با دارا بودن ۱۱۸ شرکت دانش بنیان جایگاه هفتم را در کشور دارد که بخشی از آنها در نمایشگاه حضور داشتند.

 

شرکت توسعه تجارت مینوگر در زمینه واقعیت افزوده به صورت تخصصی فعالیت میکند. شرکت هایی که در زمینه واقعیت افزوده کار میکنند بسیار محدود می باشند. تقریبا هر صنعتی راه هایی برای استفاده از فناوری AR برای بهبود فرآیندها یافته اند. صنایع گوناگونی از این صنعت بهره جسته که از رایج ترین آن می توان به صنعت آموزش و پرورش، بازی و سرگرمی، خرید و فروش، بازاریابی و معرفی محصول و … اشاره کرد.

 

 

واقعیت افزوده چیست؟

به بیان خیلی ساده، واقعیت افزوده نوعی از تکنولوژی است که عوامل مجازی را در محیط دنیای واقعی به ما نشان می‌دهد.

واقعیت افزوده های فعلی نیاز به سفارشی سازی دارد و هزینه های سفارشی سازی و ساخت اپلیکیشن های واقعیت افزوده بسیار گران است. به همین علت بسیاری از کسب و کار ها به دنبال واقعیت افزوده نبوده یا آشنایی نداشته اند. محصول ما خدمتی ارائه میدهد که با قیمتی بسیار پایین، کسب و کار ها بتوانند واقعیت افزوده خود را ایجاد و به نمایش در آورند.

درحال حاضر رقبا با استفاده از سرویس های خارجی اپلیکیشن واقعیت افزوده ایجاد میکنند، که به صورت سفارشی می باشد و هزینه های سنگینی را خواهد داشت. در پلتفرم واقعیت افزوده ARLive دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن و سخت افزارهای حرفه ای نیست.

 

 

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور ابزارهای جدید، صنایع مختلف در حال بهره گیری از به روزترین ابزارها به منظور نیل به اهداف خود هستند . همچنان که اینترنت نقش پررنگی روی خرید و خرده فروشی داشته است، استفاده از واقعیت افزوده AR از عوامل به شدت تاثیرگذار روی خرید در سالهای آتی خواهد بود.

واقعیت افزوده (AR) محتوای دیجیتالی تعاملی را با دنیایی که در آن زندگی می کنیم ترکیب می کند، که از طریق گوشی های هوشمند و تبلت ها قابل مشاهده است. AR دنیای مجازی را به طرز فوق العاده ای جذاب می کند.

و در آخر میلاد معتمدی نیا، مدیرعامل شرکت توسعه تجارت مینوگر با خبرنگار شبکه قم گفتگو کردند.