شبکه‌ 6G تا سال ۲۰۳۰ از راه می‌رسد

سرفصل های محتوا

درحالی‌که هنوز شبکه 5G به‌طور سرتاسری در جهان دردسترس نیست، نسل بعدی شبکه‌های موبایلی، یعنی شبکه 6G تا سال 2030 از راه می رسد. کوالکام،اپل ، گوگل ، ال جی از جمله شرکت‌هایی هستند که از همین‌حالا خود را به توسعه‌ی این فناوری متعهد کرده‌اند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد نوکیا نیز قصد دارد به جمع این شرکت‌ها بپیوندد. پکا لوندمارک، مدیرعامل نوکیا، در سخنرانی‌اش در مجمع جهانی اقتصاد در داووس مدعی شد که شبکه‌ی موبایل 6G تا پایان این دهه از راه خواهد رسید.

به‌گزارش gizmochina پکا لوندمارک برای شبکه اظهار کرد که شبکه‌ های 6G سال 2030 از راه می رسد و به‌صورت تجاری دردسترس خواهند بود. بااین‌حال، او اعتقاد دارد گوشی‌های هوشمند رایج‌ترین رابط کاربری برای استفاده از این شبکه نخواهند بود. وی گفت: «تا آن زمان، قطعاً گوشی‌ هوشمندی که امروز می‌شناسیم، دیگر رایج‌ترین رابط کاربری برای استفاده از 6G نخواهد بود.»

ارتقاء از 5G به 6G 

در حال حاضر، چین بیش از 413 میلیون کاربر تلفن همراه 5G دارد که در سپتامبر 2019 راه‌اندازی شد. شبکه 6G از نزدیک با فناوری‌های دیگری مانند متاورس مرتبط خواهد بود و خدمات کارآمدتر و انعطاف‌پذیرتری را ارائه می‌دهد.

“گائو تونگ کینگ” نایب‌رئیس China Mobile گفت: این فناوری، شبکه‌ای هوشمند، ایمن و سبز ایجاد می‌کند که فضا، هوا و زمین را با تأخیر کمتر از یک میلی‌ثانیه به هم متصل می‌کند. سرعت پشتیبانی شده شبکه 6G بیش از 1000 کیلومتر در ساعت است، بنابراین نه تنها راه آهن پرسرعت برای کاربران موبایل 6G بدون استرس و در دسترس خواهد بود، بلکه سفر هوایی نیز راحت‌تر خواهد بود.