شرکت اپل پس از 20 سال به تولید آیپاد پایان داد

سرفصل های محتوا

اپل بالاخره اعلام کرد که آخرین دستگاه به جا مانده از موزیک پلیرهای قابل حمل خود یعنی آیپاد تاچ را از رده خارج می‌کند. البته این شرکت، هنوز به فروش این محصول ادامه می‌دهد، اما تولید آن متوقف شده زمانی که موجودی به پایان برسد دیگر امکان تولید مجدد وجود نخواهد داشت.

با وجود این که آیپاد تاچ، طرفداران خاص خودش را داشت، اما از چند وقت پیش میشد حدس زد که پایان کار این دستگاه نزدیک است.
آیپاد تاچ نسل هفتم که حالا از رده کنار رفته، در سال  2019 معرفی شد. در آن سال آیفون 11 هم معرفی شد، اما آیپاد تاچ از پردازنده A10 آیفون 7 استفاده می‌کرد.

البته اپل به تنهایی در این زمینه مقصر نیست. مردم دیگر تمایلی ندارند که در کنار موبایل خود، یک دستگاه اضافه را صرفا برای گوش دادن به موسیقی حمل کنند.
«تونی فادل»، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی آیپاد پیش‌تر در مصاحبه‌ای گفته بود که تیم آیپاد می‌دانست آیفون بالاخره جای موزیک پلیرها را خواهد گرفت.

 «موسیقی همیشه بخشی از هسته اصلی ما در اپل بوده است، رساندن آن به صدها میلیون کاربر به روشی که آیپاد انجام داد، بیش از صنعت موسیقی تأثیر گذاشت. همچنین آیپاد نحوه‌ی کشف، گوش دادن و به اشتراک‌گذاری موسیقی را دوباره تعریف کرد. امروز روح iPod زنده است. ما یک تجربه موسیقی باورنکردنی، در همه محصولات خود، از آیفون گرفته تا اپل واچ تا هوم پاد مینی و مک، آیپد و اپل تی‌وی، ادغام کرده‌ایم. همچنین Apple Music کیفیت صدای پیشرو در صنعت را با پشتیبانی، از صدای فضایی ارائه می‌کند؛ درحال‌حاضر هیچ راهی بهتر از این سرویس برای لذت بردن، کشف و تجربه موسیقی وجود ندارد.»

اپل اولین آیپاد را 21 سال پیش در اکتبر 2001 معرفی کرد و در آن زمان، این گجت یک دستگاه موسیقی انقلابی به‌شمار می‌رفت. اپل نسخه‌های زیادی از آیپاد، ازجمله آیپاد شافل، آیپاد نانو و آیپاد تاچ را معرفی کرد؛
اما از آن زمان همه‌ی آن‌ها به‌تدریج کنار گذاشته شده و تولیدشان متوقف شده است.

قیمت آیپاد تاچ نسل هفتم از 199 دلار شروع می‌شود.
دارای نمایشگر 4 اینچی با حاشیه‌های ضخیم، دکمه استاندارد Home بدون مکانیزم باز کردن قفل بیومتریک و تراشه A10 Fusion است. این گجت همچنین در رنگ‌های صورتی، قرمز، خاکستری فضایی، نقره‌ای، طلایی و آبی به‌فروش می‌رسد.