توسعه نوعی هدفون بی سیم با قابلیت ثبت سیگنال های الکتریکی مغز

سرفصل های محتوا

جان استیوریک از شرکت مادر گوگل به نام آلفابت در مورد هدفون و کارکرد آن می‌گوید: توسعه نوعی هدفون بی سیم با قابلیت ثبت سیگنال های الکتریکی مغز در ابتدا تصور می‌شد این دستگاه نمی‌تواند کار کند. زیرا حسگرهای نوار مغزی از بدترین حسگرهای دنیا محسوب می شوند. صدای محیط، صدای حرکت بدن، صدای سطح و غیره وجود دارد. اما در کمال تعجب این دستگاه کارکرد و سیگنال ها نیز ثبت شدند.

شرکت “NextSense” به عنوان زیر مجموعه ای از گوگل قصد دارد نوعی هدفون بی سیم به بازار عرضه کند که می تواند سیگنال های الکتریکی مغز را دریافت و ثبت کند. بدین ترتیب می‌توان از این سیگنال ها برای مطالعه مغز و بیماریهای عصبی استفاده کرد.

استفاده از هدفونی که بتواند سیگنالهای مغز را ثبت کند می تواند کمک موثری در مطالعه مغز انجام دهد. این هدفون امکان ثبت نوار مغزی را نیز خواهد داشت. البته ساخت هدفون با قابلیتی که بتواند تعداد کافی از الکترودها را در خود جای دهد کار آسانی نخواهد بود. علاوه بر آن برای درک سیگنالهای مغز به روش های خاصی نیاز است.

الن لیوی از مرکز سلامت مغز دانشگاه اموری میگوید: در حالت کلی میتوان روی فشار خون، کلسترول و سیستم تنفسی نظارت داشت و نیاز به بررسی مرتب نخواهد بود.

بدین ترتیب می‌توان از این سیگنال ها برای مطالعه مغز و بیماریهای عصبی استفاده کرد.

جن دوایر مدیر پزشکی شرکت NextSense نیز در آزمایش خود متوجه شد این هدفون می تواند به طور موثر سیگنال های نوار مغزی را با هدف پیش بینی بروز تشنج جمع آوری کند. این شرکت در برنامه های آینده قصد دارد این هدفون را برای ارائه به دانشگاه ها و شرکت های داروسازی تولید کند.