مارک زاکربرگ از هدست واقعیت مجازی متا رونمایی کرد

سرفصل های محتوا

«مارک زاکربرگ» در صفحه شخصی خود در فیسبوک، دمویی از هدست واقعیت مجازی آینده متا که هم اکنون با نام رمز Project Cambria شناخته می‌شود را به اشتراک گذاشت.

هرچند مارک زاکربرگ از هدست واقعیت مجازی متا رونمایی کرد اما هدست واقعیت مجازی فیزیکی مذکور در این ویدیو، محو شده است تا شاید طراحی آن لو نرود، اما زاکربرگ تجربه «واقعیت ترکیبی» آن را با استفاده از دوربین های رنگی هدست جدید به نمایش گذاشت که در آن تجربه‌ای شبیه به بازی با موجودات بامزه‌ای به کاربران نمایش داده می‌شود.

مارک زاکربرگ از هدست واقعیت مجازی متا رونمایی کرد و متا قبلا اعلام کرده بود که امیدوار است تا از این دستگاه، برای تجربیاتی فراتر از بازی‌های ویدیویی و به ویژه برای «بهره وری» مورد استفاده قرار بگیرد. با این وجود، نسخه نمایشی آن که به صورت ویدیو و تحت عنوان «جهانی فراتر» (The World Beyond) منتشر شده.

هدست 299 دلاری Quest 2 این شرکت نیز دارای دوربین‌های عبوری بود، اما آن‌ها فقط قادر به ضبط تصاویر سیاه سفید بودند. سنسورهای داخلی این هدست جدید قادر هستند تا تمام رنگ‌ها را دریافت کنند و این امر ارائه تجربه‌های بیشتری را برای آن‌ها ممکن می‌کند. همچنین متا در این هدست از یک حسگر تشخیص عمق اختصاصی استفاده خواهد کرد تا محتوای دیجیتال را با دقت بیشتری به کاربران ارائه کند.

متا می‌‌گوید در جریان این رویداد، پیشرفت‌های خود را در حوزه متاورس به نمایش می‌گذارد. آبان ماه سال گذشته فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد تا نشان دهد ماهیت این شرکت در آینده تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ پیشتر تایید کرده بود که این شرکت در ماه اکتبر از هدست واقعیت مجازی جدید خود رونمایی خواهد کرد. به گفته مدیر عامل متا، هدست جدید از قابلیت‌هایی همچون ردیابی چشم و صورت و همچنین کنتراست بهتر رنگ بهره خواهد برد. به علاوه انتظار می‌رود این دستگاه از نمایشگری با وضوح بالاتر نسبت به اوکولوس کوئست 2 (Oculus Quest 2) برخوردار باشد.
و به نظر می رسد قیمت آن نیز به صورت قابل توجهی گران‌تر از کوئست 2 (Quest 2) باشد. قیمت این هدست اخیرا به 399.99 دلار افزایش یافته است.